Obiceiuri care ne feresc ori dimpotrivă ne expun fracturilor

Persoanele în vârstă, mai ales femeile, sunt predispuse la fracturi de toate felurile, pentru că oasele tind să fie mai fragile odată cu trecerea timpului. Căzăturile sunt principala cauză a rănilor persoanelor peste 65 de ani. Iar cele mai frecvente lovituri sunt la cap, coloană şi şold.

Obiceiurile pe care le deprindem de-a lungul vieţii pot să ne ferească sau dimpotrivă, să ne expună fracturilor. Slăbiciunile fizice, diverse boli pot să îi predispună pe bătrâni la căzături şi fracturi.

Faceţi exerciţii fizice uşoare

Exerciţiile fizice regulate întăresc oasele. Cresc mobilitatea şi echilibrul, reduc durerile musculare şi încetinesc pierderea masei musculare care susţine osatura. Activitatea fizică moderată, 30 de minute pe zi, are beneficii pentru sănătate. Puteţi face o plimbare uşoară, să vă ocupaţi de flori sau legume în grădină, o plimbare cu bicicleta sau, de ce nu, să vă spălaţi maşina.

Măsuri simple pentru siguranţa în casă

Multe accidente se întâmplă chiar în casă. Aveţi grijă la suprafeţele alunecoase şi înlocuiţi lumina slabă cu becuri cât mai luminoase. Păstraţi ordinea, ca să nu vă împiedicaţi de obiecte.

Montaţi întrerupătoare la urcatul şi coborâtul scărilor. Ţineţi-vă de balustradă, eliminaţi covoarele alunecoase de pe scări şi nu numai.

O baie sigură în locuinţă

Montaţi bări de susţinere în baie, puneţi covoraşe antialunecare şi folosiţi o lumină de veghe pentru noapte. Duşul ar trebui să aibă geam de protecţie, pentru a împiedica scurgerea apei pe jos.

O viaţă sigură în living

Păstraţi libere căile de acces, montaţi întrerupătoare la îndemână şi nici aici nu folosiţi covoare care alunecă sau nu sunt bine întinse.

Gătiţi în siguranţă

Aşezaţi-vă pe scaune sigure, cu mânere, atenţie şi aici la covoare, folosiţi variante cu antialunecare şi spălaţi pardoseala cu substanţe care nu sunt alunecoase.

Lasa un comenatriu

Articole recente